Beauty Food&Drinks

Gezonde tussendoortjes

20 oktober 2015
image-2015-10-20(3)

Ontbijt, lunch en avondeten gaan meestal wel goed maar die verrekte tussendoortjes. Het is heel lastig om gezond te snacken als er om je heen alleen maar ongezonde dingen worden aangeboden, zelf heb ik hier in ieder geval vaak moeite mee. De nosugarchallenge is voor mij een stok achter de deur om gezond te snacken want tsja, in bijna alle ongezonde tussendoortjes zitten toegevoegde suikers verwerkt.

Vandaag is het 20 oktober, dat betekent dat ik vandaag 20 dagen met de challenge bezig ben! 2/3e alweer, nog 10 dagen te gaan! Tijd voor een update en wat inspiratie voor gezonde tussendoortjes.

Hoe gaat het so far?
Ondanks het feit dat ik ontzettend verkouden ben en er geen einde aan die verkoudheid lijkt te komen gaat het helemaal prima. Ik heb geen behoefte aan toegevoegde suikers en mijn mindset is compleet veranderd. Op het moment dat ik bijvoorbeeld aan chocola denk is dit een negatieve gedachte terwijl ik voor de challenge juist heel blij werd van het idee dat ik iets lekkers kon eten.

Het is heel raar maar ik heb ook meer behoefte aan groente en fruit dan aan ongezonde dingen. Nooit verwacht dat ik dit ooit zou zeggen trouwens.

Verder ben ik weer aan het sporten en heb ik lekker veel energie. Kortom het gaat heel erg goed met de challenge!

Over naar de tussendoortjes!
Tussendoortjes waren in het begin van de challenge best wel een ‘ding’. Ik wist niet zo goed wat ik tussendoor moest eten behalve fruit en ik at daarom ook veel fruit waardoor ik naar mijn idee soms weer teveel fructose binnenkreeg. Gedurende de challenge googelde ik veel om inspiratie op te doen en probeerde ik verschillende dingen uit.

Rijstwafels met hummus/avocado/tomaat
image-2015-10-20(2)

Dit is zo lekker! En gezond. En makkelijk.
Rijstwafels zijn zelf niet bepaald vullend daarom is het belangrijk dat je er iets op smeert om een vol gevoel te krijgen, een geprakte avocado is hiervoor perfect.

Je zou je rijstwafel zelfs ook zoet kunnen beleggen met plakjes banaan, honing en kaneel, dit doe ik ’s avonds nog wel eens met een kopje thee.

Havermout muffins
image-2015-10-20(4)

Het recept van deze havermout muffins kan je vinden op de blog van chickswelovefood.

Havermout is super vullend en daarom perfect als tussendoortje, zeker in de vorm van een muffin, ook nog eens heel erg makkelijk om mee te nemen!

Zadencrackers
De hele challenge wil ik al zadencrackers maken maar ik ben er nog niet aan toe gekomen! Het is zo makkelijk, eigenlijk heb je alleen maar heel veel zaden, water en een oven nodig.

Mueslirepen
Mueslirepen uit de supermarkt zitten bomvol suiker en zijn daarom ook totaal niet gezond. Probeer zelfs eens een lading mueslirepen te bakken, ook heel erg makkelijk en perfect om te bewaren.

Drink thee! En water!
Vaak heb ik na het avondeten het gevoel dat ik nog trek heb maar dit is eigenlijk helemaal niet zo want ik heb dan net gegeten. Vaak drink ik dan 2 grote koppen groene thee en dan is het gevoel weer weg. Het is sowieso goed om veel thee en water te drinken om gehydrateerd te blijven natuurlijk!

image-2015-10-20(6)

Wat snack jij altijd?

Liefs,

Marloes

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply Teddy 26 oktober 2015 at 22:44

    Wat een goede ideetjes zijn dit! Ik probeer wel gezondere tussendoortjes te eten, maar soms is het nog best lastig om iets uit te zoeken wat ik ook echt lekker vind. Ik ga zeker deze ideetjes eens proberen!

  • Leave a Reply