Travel

Lissabon dag 1 – Lange vlucht & lekker eten

26 januari 2015
image-2015-01-26(2)

Vandaag was het eindelijk zo ver, Lissabon! Ik schrijf dit artikel terwijl ik op het bed in de hotelkamer lig, na de stad al vast een klein beetje verkend te hebben. Wat een heerlijke stad!

Vanochtend had ik mijn wekker redelijk op tijd gezet om rustig mijn koffer in te pakken en nog even goed te ontbijten. Uiteindelijk duurde het ontbijten een beetje lang waardoor ik last minute mijn koffer nog moest inpakken en labels moest zien te vinden. Fjieuw, gelukkig was ik op tijd klaar!

Al wilde ik heel graag met alleen handbagage op reis, door de grote laptop en een grote camera tas werd dit onmogelijk gemaakt waardoor ik nog snel een koffer met ruimbagage had bijgeboekt. No problem, dit ging heel makkelijk en ik had nu alle ruimte voor mijn spulletjes.

Mijn moeder was zoals gewoonlijk niet op tijd klaar (hier had ik in mijn tijdsschema gelukkig al rekening mee gehouden) waardoor we dus iets later dan gepland de deur uitgingen. We hebben de auto geparkeerd op de luchthaven en zijn met een shuttle bus naar de vertrekhal gebracht waar we onze bagage hebben ingeleverd en door de security zijn gegaan.

Natuurlijk moest er even tax free geshopt worden, of nou ja, uiteindelijk hebben we niks gekocht maar wel heel veel parfum opgespoten, alle geurtjes moesten even getest worden. Mijn favoriet was Coco Mademoissele van Chanel en mijn moeders favoriet was Chanel No. 5. Ligt het aan mij of is tax free helemaal niet veel goedkoper dan als je de producten ergens anders koopt? Ik vond het namelijk nog steeds best prijzig allemaal.

Op naar de gate! Die was eigenlijk heel dichtbij en we konden ook nog eens meteen boarden, fijn!

Ik vind de lucht altijd zo mooi in het vliegtuig en daarom heb ik heel veel foto’s gemaakt …

image-2015-01-26

Toen we gingen vliegen was de zon nog op, en gedurende de vlucht ging de zon langzaam onder. Prachtig!

image-2015-01-26(2)

Tijdens de vlucht kregen we te horen dat we een tussenlanding moesten maken in Porto, daar was een kapot vliegtuig en er was een monteur aanwezig in ons vliegtuig die we daar even af moesten zetten. De vlucht duurde hierdoor wel vrij lang, we hebben er in totaal iets meer dan 4 uur over gedaan, geen ramp natuurlijk, maar je stelt je helemaal in op 3 uur vliegen. Dan is 4 uur toch best lang.

Toen we weer opstegen uit Porto zagen we alle lichtjes van de stad, ik probeerde er een foto van de maken maar de sluitertijd was te lang waardoor ik het niet helemaal super heb kunnen vastleggen. Toch wil ik het op onderstaande foto met jullie delen.

image-2015-01-26(3)

Eenmaal aangekomen in Lissabon hebben we een taxi gepakt naar ons hotel, het hotel ligt downtown in een super schattig straatje met allemaal leuke restaurantjes.

We hebben snel onze koffer gedumpt in de kamer en zijn toen lekker gaan eten. We hebben verschillende dingen met kabeljauw gehad, een Portugese specialiteit, en dat was te proeven! Het eten is hier trouwens extreem goedkoop, je betaalt zo’n €7,00 voor een hoofdgerecht (je hebt dan echt veel, ik kreeg het niet eens op) en rond de €1,50 voor een drankje.

Daarna hebben we nog even koffie gedronken in een bar en heb ik nog even gepraat met het meisje dat er werkte. Ik zei tegen haar dat ik me verbaasde over de extreem lage prijzen en daar was zij weer ontzettend verbaasd over want ze vond het juist prijzig omdat we nu downtown zaten. Ze vertelde me dat het in andere wijkjes allemaal veel goedkoper was. Say whut?!

Verder kijk ik hier nu al mijn ogen uit, terwijl we in het donker zijn aangekomen. De straatjes, de gebouwen en de heuvels zijn echt heel mooi.

Ik heb nu al een vakantie gevoel en ik weet zeker dat ik me hier de komende 4 dagen goed ga vermaken! Sorry dat ik vandaag alleen maar vliegtuig foto’s heb, morgen, met mooi daglicht, beloof ik heel veel mooie foto’s te maken!