Travel

Lissabon dag 5 – Museum & Terug vlucht

30 januari 2015
image-2015-01-30

Nu ik dit type zit ik in het vliegtuig onderweg naar Amsterdam.Vandaag schrijf ik het laatste verslag over Lissabon. Ons vliegtuig zou om 19:45 pas vertrekken dus we hadden nog voldoende tijd om wat te ondernemen vandaag!

Onze wekker stond om 8 uur, we hadden zo genoeg tijd om al onze bagage in onze koffertjes te proppen en nog even rustig te ontbijten. We hadden nog geen concrete plannen gemaakt over wat we vandaag wilden gaan doen, relaxen was het plan.

Eenmaal uitgecheckt dwaalden we een beetje door de stad, het weer was lang niet zo mooi als dat het alle andere dagen geweest was, het was zeker niet koud, maar de zon had zich verstopt achter de wolken en het miezerde een beetje.

We hebben ergens koffie gedronken en toen kwamen we op het plan om een museum te bezoeken, er is namelijk een enorm groot aanbod aan musea in Lissabon. Het werd het mode & design museum, in de Rua Augusta, een gezellig drukke winkelstraat.

image-2015-01-30

In de kelder hadden ze een soort enorme kluis nagemaakt, met allemaal sluizen, deurtjes en laatjes. Hier lagen zonnebrillen van verschillende designers tentoongesteld onder andere Dior, Versace, Jean Paul Gaultier etc. De meeste brillen kwamen uit de tijd voor 2000 en waren dus echt hilarisch om te zien, tegenwoordig zou niemand deze modellen meer durven te dragen hahah.

image-2015-01-30(6)

Op de begane grond kon je design en mode uit Portugal zien, en op de eerste verdieping uit Japan.

image-2015-01-30(7)

De tweede verdieping was echt indrukwekkend. De kledingstukken waren heel mooi tentoongesteld, deze kledingstukken werden vroeger gedragen tijdens de opera en tijdens balletvoorstellingen, heel chique dus.

image-2015-01-30(8)

image-2015-01-30(9)

Toen we eenmaal uit het museum waren was het al 2 uur. Omdat we de rest van de dag geen tijd meer zouden hebben om te eten hebben we maar ’s middags ‘avond’ gegeten.

Hierna wilden we nog even in het zonnetje gaan zitten maar die was al weer verdwenen. We kwamen een bordje tegen met : The sexiest WC on earth. Hier waren wij natuurlijk wel heel benieuwd naar, we wisten niet heel goed wat we ons hierbij moesten voorstellen. Uiteindelijk bleek het een best simpele WC te zijn, als je ging zitten klonk er een soort raar stippersmuziekje en aan de muur hingen borden van half naakte mensen, verder konden we ook een kleur WC papier uitkiezen. Hahah, grappig om een keer mee te maken maar niet bepaald sexy. Op onderstaande foto’s kan je een impressie krijgen.

image-2015-01-30(4)

image-2015-01-30(2)

image-2015-01-30(1)

image-2015-01-30(3)

We wilden niet te laat op het vliegveld zijn en daarom zijn we rond 4 uur terug gegaan naar het hotel waar we onze bagage hebben opgehaald. Met de Aero Bus zijn we naar het vliegveld gebracht waar we heel lang hebben moeten wachten, het vliegtuig had aardig wat vertraging.

Over 2 uurtjes komen we aan op Schiphol, het einde van onze citytrip. Ik heb het ontzettend leuk gehad, de weersomstandigheden zaten mee, we hebben ontzettend veel kunnen zien en we hebben lekker gegeten. En ook heel belangrijk: de mensen waren ontzettend aardig en de sfeer in Lissabon was super relaxed, iets wat ik niet bepaald gewend ben in zo’n grote stad.

Ik kan het daarom ook echt aanraden om Lissabon te bezoeken!

Hoe vonden jullie de verslagen?