Food&Drinks Random

Shake van de week #3 – Green it is!

30 september 2014
image-2014-09-29(5)

Vandaag heb ik weer een shake van de week voor jullie klaarstaan! Omdat het wat kouder wordt en het echt de tijd van het jaar is waarin iedereen griep krijgt heb ik een groene shake vol met vitamientjes, benieuwd wat er in zit?

image-2014-09-29

De ingrediënten voor de shake van vandaag, de ingrediënten zijn samen goed voor 2 shakes:

– Een halve avocado
– 1 banaan
– Een klein handje spinazie
– 1 kiwi
– 100 ml verse jus

Mix alles samen eventjes in de blender en klaar is je shake!

image-2014-09-29(2).

Avocado: Een avocado zit bomvol omega-3 vetzuren, kalium en vitamine B1, ook heeft een avocado voor een vrucht een superlaag suikergehalte. Kalium helpt bij het regulieren van de bloeddruk en helpt daarom bij het voorkomen van hart- en vaatziekten, omega-3 vetzuren hebben een positief effect op de hersenen en helpen daarom agressieve en depressieve gevoelens te verminderen, buiten al deze goede stoffen is een avocado natuurlijk ook gewoon ontzettend lekker! Ik zeg: genoeg redenen om af en toe een avocado te eten!

Banaan: In bananen zitten suikers die snel in je lichaam worden opgenomen, daarom krijg je al snel een enorme energie boost! Goed voor tijdens het studeren dus! Ook zitten in bananen goede stoffen namelijk kalium en vitamine B6. Vitamine B6 zorgt voor een goede samenwerking tussen zenuwen en spieren, in 1 banaan zit 34% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine B6.

Spinazie: Spinazie bevat naast veel ijzer ook de vitaminen, C, A, K, B2, B6 super gezond dus! Spinazie zorgt  voor een goede darmwerking, voor gezonde botten en gaat hartziekten tegen. Hoewel spinazie super gezond is, is het niet goed om er te veel van te eten. Er zit namelijk veel nitraat in spinazie. Het voedingscentrum adviseert niet vaker dan 2x per weer nitraatrijke groenten te eten.

Kiwi: Het vitamine C gehalte in kiwi’s is super hoog, vitamine C helpt je weerstand op te krikken en maakt je gezonder. Ook zit een kiwi vol met anti-oxidanten, kiwi’s werken mee aan een goede spijsvertering, bevatten foliumzuur en er zitten heel weinig calorieën in! Ook zijn kiwi’s onwijs lekker om gewoon tussendoor te eten! Stiekem vind ik de gele kiwi’s het allerlekkerste maar omdat we vandaag een supergroene shake hebben ben ik maar voor groen gegaan:).

image-2014-09-29(6)

Nu ik dit zo allemaal bij elkaar zie zitten er nog meer vitaminen en andere gezonde stoffen in dan ik van te voren had gedacht! Nu hopen dat als we massaal aan deze groene shake bomvol met vitamientjes gaan, we de griep allemaal voor blijven!

Wat is jou favoriete groene shake? En vind je de gele kiwi eigenlijk ook lekkerder dan de groene?

Liefs,

Marloes

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply