Food&Drinks

Shake van de week #4 – Raspberry cheesecake shake

7 oktober 2014

Jullie hebben inmiddels wel door dat ik dol ben op taart, want na de carrot cake shake volgt hier de raspberry cheesecake shake! Een super gezonde vervanger van echte cheesecake en bijna net zo lekker! Wil je weten wat er in zit? Lees dan verder!
image-2014-10-06(9)

De ingrediënten voor 2 raspberry cheesecake shake’s:

-200 ml magere kwark
-100 ml amandelmelk
-125 g bevroren frambozen
– agavesiroop (of een andere zoetstof) naar smaak toevoegen, ik gebruik meestal 1 eetlepel agavesiroop

voor de topping:
– 3 maria biscuitjes

Hoe maakt je het?
Gooi alle bovenstaande ingrediënten behalve de biscuitjes in de blender en mix alles goed door elkaar. Schenk dit vervolgens in een glas.
Maak de maria bischuitjes heel klein, bijna tot poeder en strooi het over je shake heen, voila je raspberry cheesecake shake is klaar!

image-2014-10-06(1)
Ik heb de helft van dit doosje gebruik voor de shake
image-2014-10-06(3)

Deze keer ben ik voor ongezoete amandelmelk gegaan, ik was er niet heel erg over te spreken.. de smaak is totaal niet vergelijkbaar vergeleken met de ‘normale’ versie van alpro, maar hij is wel gezonder! In de shake kan je zowel de ongezoete als de gezoete versie van de amandelmelk gebruiken.
image-2014-10-06(2)

Normaal gesproken maak je de cheesecake bodem van maria biscuitjes, (bastoge koeken kan ook) daarom heb ik het als topping in deze shake verwerkt.
image-2014-10-06(4)

Alles in de blender!
image-2014-10-06(8)

Topping erop, en tadaaaaaaa! Klaar is je shake 🙂

Waarom is deze shake zo gezond?

Frambozen zitten vol met vitamine C, maar ook met de vitamines B2 en B6. Verder bevatten frambozen ook heel veel anti-oxidanten die de vrije radicalen tegengaan. Vitamine C of ascorbinezuur is de bekendste vitamine. Vitamine C heeft een functie als antioxidant in het lichaam en is nodig voor de vorming van bindweefsel, de opname van ijzer en het in stand houden van de weerstand. Vitamine B2 of riboflavine is nodig voor de energievoorziening van het lichaam. Vitamine B6 is belangrijk voor de stofwisseling, de afbraak en opbouw van aminozuren, waaruit eiwitten zijn opgebouwd. Vitamine B6 reguleert de werking van bepaalde hormonen en is nodig voor de groei, bloedaanmaak, het immuunsysteem en het zenuwstelsel.

Kwark bevat heel veel eiwitten welke essentieel voor je lichaam zijn. Kwark zorgt ook voor een versterking van de botstructuur en als je kwark eet herstellen je spieren sneller na het sporten omdat er aminozuren aan je spieren worden afgegeven. Ook is het handig om ’s ochtends een bakje kwart te eten wanneer je wilt afvallen, kwark zorgt namelijk voor een vol en verzadigd gevoel.

Amandelmelk is ook heel gezond, op het pak (zie foto hierboven) zie je de meest essentiële vitaminen al staan. En zitten antioxidanten in en amandelmelk bevat veel calcium, verder bevat het de vitaminen E, B2, B12 en D.

En oké, de biscuitjes zijn niet bepaald gezond, maar ook zeker niet ongezond! Eet gerust een paar biscuitjes per dag want er zit bijna niks in.

image-2014-10-06(6)

Wat vinden jullie van de shake van de week? Lekkerder dan de echte cheesecake?

Liefs,

Marloes

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply