Food&Drinks

Shake van de week #8 – Spice it up!

4 november 2014

Vandaag heb ik een gele shake voor jullie die heel erg gezond is, deze shake bevat namelijk kurkuma, echt een wondermiddel als je het mij vraagt! Wil je weten waarom en wil je weten hoe je deze shake maakt? Lees dan nu snel verder.

image-2014-11-04(4)

De ingrediënten voor 2 shakes:

  • 1/2 theelepel kurkuma
  • 1 banaan
  • 2 kiwi’s (ik gebruik de kiwi gold omdat ik die lekkerder vind, je kan ook groene kiwi’s gebruiken)
  • 300ml amandelmelk

Voor de topping heb ik een beetje kurkuma gebruikt.

Ik heb mijn recept moeten aanpassen want in eerste instantie had ik er veel te veel kurkuma in gedaan, dit was helemaal niet lekker. Op de foto zie je de shake met teveel kurkuma, verbaas je er dus niet over als jou shake iets lichter qua kleur uitvalt!

image-2014-11-04

mmmm.. ik ben dol op kiwi’s! Zo lekker!

image-2014-11-04(2)

image-2014-11-04(1)

Waarom is deze shake zo gezond?

Kurkuma: Op internet is heel veel te vinden over de geneeskrachtige werking van kurkuma, het zou onder ander veel soorten kanker, altzheimer en chronische ontstekingen tegen gaan. Er is veel onderzoek gedaan naar kurkuma en het schijnt echt te werken. Kurkuma is ook een echte immuunsysteem booster kurkumina is de werkzame stof in kurkuma. Al in hele kleine dosis kan dit antilichamen activeren zodat het immuunsysteem sterker wordt. Zowel het verse kruid als het gedroogde poeder hebben dit effect. Dit is slechts een kleine greep uit de vele wonderlijke effecten. Ik eet eigenlijk niet zo heel veel kurkuma, maar als het echt zo gezond blijkt te zijn is het misschien wel lekker om het in bepaalde gerechten te werken. Mensen uit India zweren bij kurkuma, ze roeren het door hun rijst waardoor hun rijst net is kruidiger is en het de gele kleur krijgt.

Banaan: In bananen zitten suikers die snel in je lichaam worden opgenomen, daarom krijg je al snel een enorme energie boost! Goed voor tijdens het studeren dus! Ook zitten in bananen goede stoffen namelijk kalium en vitamine B6. Vitamine B6 zorgt voor een goede samenwerking tussen zenuwen en spieren, in 1 banaan zit 34% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine B6.

Kiwi: Het vitamine C gehalte in kiwi’s is super hoog, vitamine C helpt je weerstand op te krikken en maakt je gezonder. Ook zit een kiwi vol met anti-oxidanten, kiwi’s werken mee aan een goede spijsvertering, bevatten foliumzuur en er zitten heel weinig calorieën in! Ook zijn kiwi’s onwijs lekker om gewoon tussendoor te eten!

image-2014-11-04(3)

Hoe maak je deze shake?

Heel simpel, blend alle ingedriënten in een blender en voila je wonderdrankje is klaar!

Hebben jullie wel eens van kurkuma gehoord? Ik heb gehoord dat je ook heel goed een DIY gezichtsmaskertje kan maken van een beetje kurkuma en yoghurt. Misschien ga ik het wel proberen 🙂

Gaan jullie deze shake maken? Post dan even een foto van je shake op instagram en tag @xbeautypolice

Liefs,

Marloes

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply