Food&Drinks

Tropical vibes – Shake van de week

5 mei 2015

Als ik mijn ogen dicht doe lig ik in mijn bikini op een parelwit strand met een stralend blauwe zee en drink ik dít drankje! Vandaag deel ik mijn favo tropische shake met jullie.

Natuurlijk mogen de tropische vruchten niet ontbreken! De laatste tijd ben ik dol op ananas, het is zo lekker zoet en sappig mmmmm. Deze vrucht zit dus zonder meer in mijn tropische shake.

image-2015-05-05

Ananassen zijn ook gewoon hele mooie vruchten. Het enige nadeel is het schillen, ik weet dat er speciale tools voor te koop zijn om de perfecte ananas schijven te krijgen maar ik doe het gewoon lekker op m’n eigen manier! Met een broodmes, ja ja, dit werkt goed hoor. Zeker het proberen waard.

Wat gaat er in deze shake? (voor 2 personen)

  • 1/2 ananas
  • 1 mango (of 1 doosje bevroren mango stukjes)
  • 1 banaan
  • 250 ml verse jus
  • één eetlepel geraspte kokos

image-2015-05-05(3)

Gooi alles in de blender, even 30 seconden blenden en klaar is je shake! Als garnering heb ik een schijfje ananas, gedroogde kokos, mango en cranberry’s gebruikt.

Naast dat de shake heel erg lekker is ziet hij er ook nog eens heel goed uit! Hier kan je je zeker wel mee vertonen op het strand.

image-2015-05-05(5)

Waarom is deze shake zo gezond?

Mango’s zijn hartstikke gezond! Ze bevatten naast een grote hoeveelheid vitamine C ook de vitaminen B6 (goed voor de stofwisseling), E (belangrijk als anti-oxidant, beschermt de cellen) en A (zorgt voor de huid en ogen). Verder bevat een mango ook nog kalium, magnesium, calicium, ijzer en zink. Ook zorgt het glutaminezuur dat in mango’s zit voor een betere concentratie! Superfruit dus.

Banaan: In bananen zitten suikers die snel in je lichaam worden opgenomen, daarom krijg je al snel een enorme energie boost! Goed voor tijdens het studeren dus! Ook zitten in bananen goede stoffen namelijk kalium en vitamine B6. Vitamine B6 zorgt voor een goede samenwerking tussen zenuwen en spieren, in 1 banaan zit 34% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine B6.

Ananas is een bron van oplosbare vezels, dit is weer heel goed voor de spijsvertering. Verder werkt ananas ontstekingsremmend, het versterkt de botten en helpt om de suikerspiegel in je lichaam stabiel te houden. Als dit nog niet genoeg is versterkt ananas ook nog eens je immuunsysteem, helpt bloedarmoede te voorkomen en geeft je energie.

Sinaasappels bevatten natuurlijk enorm veel vitamine C, door verse jus toe te voegen aan deze shake krijg je even een vitamine boost, altijd goed toch?!

image-2015-05-05(7)

Eindelijk komt er beter weer in zicht, vandaag was het echt ontzettend warm! Jammer dat de onweer dat kwam verpesten, ach ja, het had ook wel weer wat.

image-2015-05-05(8)

Voor nu droom ik nog even weg naar dat witte strand …

Enjoy your shake!

Liefs,

Marloes

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply